A szervezet energiatermelő folyamataiban, melyek a sejtekben lévő mitokondriumokban zajlanak, szabadgyökök keletkeznek. A szabadgyökök agresszív, sejtromboló molekulák, számuk betegségben, stressz hatására, dohányzás hatására megnő. A C-vitamin hatékony antioxidánsként védi szervezetünket a szabadgyökök sejtkárosító hatásai ellen.
A C-vitamin nélkülözhetetlen a kollagén képződéséhez, így felelős az egészséges bőrért és egészséges kötőszövetért.
C-vitamin szükséges a mellékvese hormonok szintéziséhez.
Segíti a sebek és égési sérülések gyógyulását, valamint az izomregenerációt.
A koleszterin- és a vércukorszintet jótékonyan befolyásolja.
Gátolja a bőr öregedését és a sejtek rákos elfajulását.
Segíti a vas, cink és a kalcium felszívódását.
Ellenállóvá teszi szervezetünket a fertőzésekkel szemben.
Az asztmás, allergiás betegek állapotát javítja.
Mérsékli a dohányzás okozta káros hatásokat.
Megújítja a szervezet E-vitamin tartalékait.
A C-vitamin megszüntetheti a fogínyvérzést.
Csökkenti a szürke hályog kialakulásának kockázatát.
Elősegíti a gyógyszerek, mérgek, szennyező anyagok inaktiválódását a májban.
Megfázás, influenza és más fertőző betegségek esetén szervezetünknek fokozott szüksége van C-vitaminra.

 

Láthatjuk tehát, hogy a C-vitamin nagyon fontos testünk megfelelő működéséhez. Az emberi szervezet a C-vitamint azonban nem tudja előállítani, ezért táplálékok, vagy táplálék-kiegészítők útján juthatunk csak hozzá.

forrás: https://benu.hu/cikk/kinek-mikor-mennyi-c-vitamint-kell-szednie/

Gondoskodjon Ön is a napi C-vitamin beviteléről!