Egy felnőtt szervezet napi C-vitamin igénye normál esetben nőknél 75 mg, férfiaknál 90 mg. Ám ez nem jelenti azt, hogy e mennyiség bevitele elegendő is. Eláruljuk miért!

 

A szervezetnek C-vitaminra van szüksége a bőr sebgyógyulásához, a csontok és fogak építéséhez és erősítéséhez, és a természetes kollagén előállításához. Antioxidánsként a C-vitamin csökkentheti a rák, a magas vérnyomás, a szívbetegségek és a korral összefüggő makula degeneráció kockázatát is. Legjobb a C-vitamin bevitelt friss gyümölcsökkel és zöldségekkel biztosítani, de bizonyos időszakokban szükség lehet a kiegészítésre. A C-vitamin tartalmú táplálékkiegészítőket manapság már folyadék, tabletta, por és kapszula formában is magunkhoz vehetjük.

Elfogadható felső beviteli szint

A hivatalos ajánlás napi maximum 2000 milligramm egészséges felnőttek esetében. Ez azt jelenti, hogy ha rendszeresen nem fogyaszt többet, mint 2000 milligramm C-vitamint naponta – ideértve a táplálékból és a táplálékkiegészítőkből történő bevitelt is – akkor nem tapasztalhat káros mellékhatásokat. Az egészséges felnőttek számára napi 1000 milligramm bevitele bizonyítottan nem okoz orvosi kockázatot.

forrás: https://benu.hu/cikk/kinek-mikor-mennyi-c-vitamint-kell-szednie/

“Erősen hiszem, hogy az aszkorbinsav megfelelő alkalmazása alapvetően megváltoztathatja a halálozási statisztikákat,
beleértve ebbe a rákot is. Ezért meg kellene szüntetni azt, hogy az aszkorbinsavat gyógyszernek tekintsük,
amit a patikusok milligrammos tablettákban árulnak. Háztartási cikknek kellene lennie, egy sorban a cukorral,
sóval és liszttel, és az ABC-kben kilószámra kellene árusítani az aszkorbinsav port.”

Szent-Györgyi Albert

“A C-vitamin megadózisaival (1000-2000 mg/nap) 85 %-ban lehetett megelőzni nátha és influenza kialakulását és csökkenteni a betegségek súlyosságát, különösen gyerekekben.”
(Dr. Csaba György)

Gondoskodjon Ön is a napi C-vitamin beviteléről!